dla frazy

dla frazy

17.12.2023
17.12.2023

Dzień dobry,

mam pytanie dotyczące sformułowania często wykorzystywanego w branży SEO. Pozycjonowanie stron www jest czynnością, która skupia się na poprawianiu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google dla określonych zapytań (np. „lekarz Warszawa”). W branży często mówi się o „pozycjonowaniu strony na frazy kluczowe”, np. „uzyskaliśmy pozycję 3 na frazę x”. Czy nie powinno się mówić „uzyskaliśmy pozycję 3 dla frazy x” („dla frazy” zamiast „na frazę"”)?

Pozdrawiam

Tomasz

Tak, to prawda. Poprawnym wykładnikiem relacji odniesienia jest w tym wypadku przyimek dla (a nie: *na), por np. miejsce X dla frazy Y, pozycja X dla frazy Y. Natomiast czasownik pozycjonować, który w profesjolekcie informatycznym oznacza ‘sprawiać, że dana strona internetowa ma jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania’, ma następujący schemat składniowy: {pozycjonować + co (+ w czym) (+ na co)}, por. np. pozycjonować stronę, witrynę, serwis, portal (w wyszukiwarkach, w Google’u, w wynikach wyszukiwania) (na frazę, na słowa kluczowe).

Adam Wolański
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego