employerbrandingowy
Dzień dobry,
jak prawidłowo utworzyć przymiotnik od takich zwrotów, jak np. employer branding? Czy właściwa forma to employerbrandingowy, a może employer brandingowy?
Z poważaniem
Agnieszka
Od anglojęzycznego zapożyczenia leksykalnego employer branding (w zn. ‘działania przedsiębiorstwa mające na celu zbudowanie jego wizerunku jako pracodawcy’) utworzono już na polskim gruncie przymiotnik z sufiksem -owy. W takich wypadkach obowiązuje nas pisownia łączna, por. np.
- Aplikowanie spontaniczne, czyli employerbrandingowy test dla pracodawcy.
- Budżet rekrutacyjny i budżet employerbrandingowy (EB) to dwa odrębne, ale powiązane ze sobą elementy
- Przyjęło się uważać, że event employerbrandingowy powinien być zorganizowany z pompą, a więc musi angażować duże środki.
- Skuteczny, zachęcający i bardzo opłacalny pomysł to film employerbrandingowy.
- Wykorzystaj potencjał employerbrandingowy i zyskaj przewagę konkurencyjną.