prospekt

prospekt
30.06.2003
30.06.2003
Witam!
Mam pytanie dotyczące odmiany słowa prospekt. W tradycyjnym rozumieniu znaczenia tego słowa prospekt 'publikacja reklamowa (np. katalog firmy)' ma odmianę: prospekt, prospektu. Dziś słowo prospekt, zwłaszcza w działaniach marketingowych firm, nabrało innego znaczenia. Rozumiane jest jako 'konkretna firma' bądź jako 'temat aktualnie prowadzonych działań'. Stosowana odmiana tego słowa to zazwyczaj: prospekt, prospekta (również w mediach). Proszę o wyjaśnienie, czy jest to prawidłowe (bo „razi”, to oczywiste) oraz gdzie można znaleźć zasadę takiej odmiany?
Dziękuję!
Nie jestem pewien, czy dokładnie rozumiem, czym jest prospekt w działaniach merketingowych, ale za to jestem pewien, że prospekt tylko w jednym wypadku mógłby mieć końcówkę -a – wtedy, gdyby zaczął być nazwą osoby lub zwierzęcia. Jeśli tak się nie stało, należy w dopełniaczu nadal używać formy prospektu, nie bacząc na zmianę znaczenia.
Mirosław Bańko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego