temat lekcji

temat lekcji
30.05.2013
30.05.2013
Szanowni Państwo,
bardzo proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Czy po wyrazie Temat na tablicy powinien być dwukropek, a dalej treść tematu rozpoczęta wielką literą, np. „Temat: Co powinniśmy wiedzieć o rzeczowniku?”? Czy po tym wyrazie powinna być kropka, np. „Temat. Co powinniśmy wiedzieć o rzeczowniku?”? Treść tematu po dwukropku powinna zacząć się małą literą? Jak poprawnie powinna brzmieć ta formuła? Czy istnieje zasada, która określa taki zapis?
Pozdrawiam
Iwona Pomianek
Nie udało mi się w zasadach pisowni znaleźć nic, co odnosiłoby się bezpośrednio do tego pytania, ale szkolny zwyczaj jest taki, by po słowie Temat stawiać dwukropek, a po nim zapisywać temat od wielkiej litery bez cudzysłowu. Kropka po słowie Temat byłaby uzasadniona, gdyby tematy ponumerować i uszeregować podobnie jak rozdziały w spisie treści, np.
Temat 1. Humanizm i odrodzenie we Włoszech.
Temat 2. Renesans na północ od Alp.
Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego