Zagraj z nami!
prospekt
-
prospekt30.06.200330.06.2003Witam!
Mam pytanie dotyczące odmiany słowa prospekt. W tradycyjnym rozumieniu znaczenia tego słowa prospekt 'publikacja reklamowa (np. katalog firmy)' ma odmianę: prospekt, prospektu. Dziś słowo prospekt, zwłaszcza w działaniach marketingowych firm, nabrało innego znaczenia. Rozumiane jest jako 'konkretna firma' bądź jako 'temat aktualnie prowadzonych działań'. Stosowana odmiana tego słowa to zazwyczaj: prospekt, prospekta (również w mediach). Proszę o wyjaśnienie, czy jest to prawidłowe (bo „razi”, to oczywiste) oraz gdzie można znaleźć zasadę takiej odmiany?
Dziękuję! -
publikacje reklamowe21.11.201221.11.2012W jaki sposób pisać nazwy materiałów reklamowych wydawanych przez firmę? Są one kategoryzowane na np. katalogi, informacje techniczne, cenniki, prospekty itd. Każda z nich ma własny tytuł. Czy kategorię publikacji, pisać z dużej litery? (np. Katalog „Energia geotermalna”)? Czy jeśli energia geotermalna to tytuł – pisać pierwszy wyrazy z dużej litery, a całość brać w cudzysłów lub nie używać cudzysłowu?
Newsletter
Chcesz otrzymywać nowości Poradni Językowej PWN? Zamów bezpłatny newsletter.