reklamacja
-
Przyjąć na reklamację? Nie!17.05.201817.05.2018Ze względu na charakter mojej pracy często spotykam się z określeniami: przyjąć na reklamację oraz przyjąć reklamację na. O ile drugie sformułowanie nie budzi żadnych wątpliwości to mam pytanie odnośnie poprawności tego pierwszego zwrotu.
-
przymiotnik od klient11.06.200311.06.2003Pracuję w firmie handlowej. Mam problem, czy powinno się używać sformułowania reklamacje klientowskie czy reklamacje klienckie. Chodzi oczywiście o reklamacje złożone przez klienta firmy.
Z pozdrowieniami
Piotr Lisowski -
numer6.11.20026.11.2002Który ze zwrotów jest poprawny: problemy można zgłaszać pod numer telefonu czy pod numerem telefonu?
Dziękuję.
-
blog16.09.201316.09.2013Jak odmienia się rzeczownik blog?
-
mania i Dania4.12.20054.12.2005Czy jest jakaś zasada wymowy zbitki ni wewnątrz wyrazu? Przykładowo: [ańoł] czy [ańjoł]? [amońak] czy [amońjak]? [mańera] czy [mańjera]? [końak] czy [końjak]? [interweńować] czy [interweńjować]? Jeżeli chodzi o zakończenie wyrazów na -nia, to problemów raczej nie ma. Ale jeżeli chodzi o wymowę tej zbitki wewnątrz wyrazu, nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat. Czyżby polegało to na intuicyjnym rozpoznawaniu, który wyraz jest polski, a który obcego pochodzenia?
-
Się na końcu zdania28.05.201928.05.2019Dzień dobry, która forma jest poprawna: Uwaga! Drzwi zamykają się czy Uwaga! Drzwi się zamykają?
Pozdrawiam
-
zrobimy, odpowiemy3.02.20133.02.2013Jestem pracownikiem infolinii. W trakcie rozmowy zwracam się do klienta formą zrobimy, zrealizujemy, odpowiemy. Powyższe czynności nie są wykonywane przeze mnie, lecz przekazuję je dalej. Odbierając telefon, przedstawiam się z imienia i nazwiska, ale podaję też nazwę firmy, z którą klient się identyfikuje. Czy będąc osobą pierwszego kontaktu i rozmawiając z klientem, powinienem formułować odpowiedzi w liczbie pojedynczej, czy też reprezentując firmę, powinienem używać formy liczby mnogiej?