-
wiedza o społeczeństwie15.03.200515.03.2005Dzień dobry!
Nie wiem, jak zapisać skrót nazwy wiedza o społeczeństwie. WoS – analogicznie do WF (wychowanie fizyczne) czy wos.? Wtedy z kropką?
Z poważaniem
Hanna -
Cudze doświadczenie i cudza wiedza4.05.20174.05.2017Czy poprawne jest sformułowanie cudzego doświadczenia i wiedzy? Czy powinno raczej brzmieć cudzych doświadczenia i wiedzy?
-
szeroka wiedza21.11.201421.11.2014Szanowna Pani / Szanowny Panie,
chciałabym zwrócić się do Pani/Pana z następującym pytaniem: czy błędem jest użycie wyrażenia szeroka wiedza zamiast szeroki zakres wiedzy?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Karolina
-
certyfikacja wiedzy9.11.20059.11.2005Dzień dobry,
czy prawidłowe jest sformułowanie certyfikacja wiedzy (np. „formą certyfikacji wiedzy jest zaliczenie prac domowych i zdanie egzaminu”) w znaczeniu 'poświadczenie wiedzy za pomocą świadectwa, certyfikatu'? -
człowiek wielkiej wiedzy12.04.201512.04.2015Zwykle dopełniacz wyraża „właściciela” w stosunku przynależności lub pokrewnym np. noga (N) stołu (Gen) – tj. noga należy do stołu. Dlaczego odwrotnie jest w konstrukcji typu człowiek (N) wielkiej wiedzy (Gen) – przy czym nie jest to, jak myślałem kiedyś, elipsa wyrażenia człowiek o wielkiej wiedzy, bo ewidentnie jest dopełniacz w człowiek wielkiej wiedzy i doświadczenia.
Bardzo dziękuję za odpowiedź i pozostaję z poważaniem
Łukasz -
Za wiedzą
11.07.202211.07.2022Proszę o wyjaśnienie poprawności użycia sformułowania „wykonać coś za wiedzą kogoś (np. zwierzchnika)”
-
nie posiadać wiedzy17.09.200517.09.2005Szanowna Radakcjo!
Czy można nie posiadać wiedzy?
Piotr, Gliwice -
podzielić się wiedzą12.11.201012.11.2010Szanowni Państwo!
Popularny zwrot mówi o tym, że ktoś podczas spotkania podzielił się doświadczeniem. Czy faktycznie jest to możliwe i doświadczenie jest podzielne, czy to tylko przenośnia?
Z poważaniem – Nowak -
Dlaczego definicja słownikowa leksemu magnes jest zbyt szeroka i wąska zarazem?
30.01.202130.01.2021Szanowny Panie Profesorze, definicja magnesu jest błędna, nawet w tak uproszczonej wersji. Jest jednocześnie zbyt wąska i zbyt szeroka. Magnes nie musi być metalem. Cechą konstytutywną magnesu (trwałego, bo są jeszcze elektromagnesy) jest wytwarzanie trwałego pola magnetycznego. Takie pole magnetyczne może przyciągać inne substancje magnetyczne, w tym niektóre metale.
Z poważaniem
-
sprawdzian i test3.02.20103.02.2010Witam,
jak powinno się mówić/pisać: sprawdzian / test wiedzy o historii wieku XVIII czy może sprawdzian / test wiedzy z historii XVIII? Wydaje mi się, że druga wersja jest niepoprawna i można ją stosować w sytuacji, gdy sprawdzian jest z historii (przedmiotu), a nie z wiedzy o określonym zagadnieniu.
Pozdrawiam
Magadalena