-
Immersja językowa
4.03.20224.03.2022Dzień dobry,
Mam pytanie dotyczące definicji immersji językowej. W różnych źródłach znajduję różne informacje. Czy immersja językowa to tylko technika nauczania języka np. w szkołach językowych czy można też mówić o immersji, gdy samemu uczymy się języka w domu, starając się jak najbardziej otoczyć tym językiem np. poprzez słuchanie radia czy oglądanie seriali w tym języku?
Z wyrazami szacunku
W.
-
Jak długo uczę się polskiego, czyli o określeniach czasu15.11.201915.11.2019Dzień dobry Państwu. Mam wątpliwości, czy są poprawne następujące zdania i czy mogę je stosować zamiennie:
- Uczę się polskiego 2 lata.
- Uczę się polskiego od dwóch lat.
- Uczę się polskiego przez dwa lata.
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź!
-
Jak się zowiesz?26.06.201326.06.2013Szanowni Państwo,
dziękuję za poprzednie odpowiedzi. Czy zowę itd. oraz zwę itd. to dwie oboczne formy koniugacyjne od czasownika zwać, czy też ta pierwsza jest formą jakiegoś innego czasownika?
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
Łukasz
-
kształcenie czy kształtowanie umiejętności?12.05.201012.05.2010Czy sformułowania: kształcenie umiejętności, kształtowanie postaw są poprawne? Wątpliwości budzi właściwie głównie pierwsze z nich. W opracowaniach dotyczących metodyki nauczania oraz scenariuszach lekcji publikowanych przez wydawnictwa można spotkać dwa zapisy: kształcenie umiejętności, kształtowanie umiejętności. Słowniki nie rozwiały moich wątpliwości. Jak więc jest poprawnie: kształcenie umiejętności czy kształtowanie umiejętności?
M. -
liczymy głoski25.01.200825.01.2008Ile spółgłosek jest w wyrazie CHCE? Moja córka brała udział w konkursie humanistycznym, klasa czwarta szkoły podstawowej, i w wyrazie CHCE analizowała każdą literę, stąd wynik: trzy spółgłoski. Gdyby pytanie brzmiało „w słowie CHCE”, odpowiedziałaby: dwie spółgłoski. Organizator konkursu daje zupełnie inne odpowiedzi. Jaka powinna być prawidłowa odpowiedź?
-
Liczymy wyrazy19.09.201319.09.2013Witam!
Ile wyrazów jest w zdaniu: „Adam gra w nogę”? Uważam, że 4. W jest wyrazem niepodzielnym i niesamodzielnym. Ale jak ma się to do metodyki nauczania wczesnoszkolnego?
-
metoda, metodyka, metodologia27.10.200627.10.2006Jakie są różnicę między: metodologią, metodyką, metodą i kiedy którego wyrazu w odniesieniu do czego można użyć? Często w artykułach autorzy piszą o jakiejś metodologii (np. prowadzenia projektów), ale chyba raczej mają na myśli metodę, a może metodykę? Inny przykład, ktoś podaje że badanie (np. efektywności pomp) zostało przeprowadzone według takiej, a nie innej metodologii. Chyba znów chodzi raczej o metodę / metodykę?
-
metoda Suzukiego17.11.200817.11.2008Dzień dobry,
nauczanie gry na skrzypcach Metodą Suzuki czy metodą suzuki? W obydwu przypadkach większości osób kojarzy się nazwa tej metody gry na skrzypcach z marką samochodu, więc może lepiej metoda Suzukiego? Bo przecież powiemy, że jest to metoda wybitnego japońskiego pedagoga Shinishi Suzukiego?
Z poważaniem,
Jolanta vGB -
organizer30.12.201230.12.2012Drodzy Państwo!
Zakupiłam podręcznik powtórkowy dla uczniów przygotowujących się do testów na koniec nauki w gimnazjum. Bardzo dobry skądinąd skrypt z języka polskiego, firmowany przez Wyd. Szkolne PWN, opatrzono tytułem Organizer gimnazjalny. Organizer wydaje mi się szczególnie rażący w kontekście podręcznika języka ojczystego. Co Państwo o tym sądzą? Proszę też o podpowiedź, jak „toto” wymawiać… Z angielska?! Fonetycznie?!
Teresa Węgrzyn -
pisownia nazw przedmiotów19.09.200119.09.2001Jak należy zapisywać w tekście nazwy nauczanych przedmiotów: budowa i eksploatacja sprzętu, topografia wojskowa, podstawy konstrukcji maszyn, elektromechanika i elektronika? Czy wyróżniać je, stosując na przykład wielkie litery, cudzysłowy lub kursywę?
Danuta