-
urząd miasta czy urząd miejski?
30.09.202029.09.2011Jaka jest różnica między Urzędem Miasta a Urzędem Miejskim? Przypuszczam, że obie formy są poprawne. Przykładowo na tablicy przed budynkiem Urząd Miasta, a na stronie internetowej Portal Urzędu Miejskiego?
-
Urząd Miasta Hel czy Helu?4.03.20104.03.2010Jak powinna poprawnie brzmieć nazwa urzędu miasta. Urząd miasta w miejscowości Hel posługuje się pieczątkami Urząd Miasta w Helu. Jakoś nie brzmi to dla ucha przyjemnie. Czy nazwa nie powinna brzmieć Urząd Miasta Hel, bez u na końcu nazwy miejscowości?
-
Urząd Miasta Gdyni 21.02.201921.02.2019Uprzejmie proszę wskazanie poprawnej formy: Urząd Miasta Gdyni czy Urząd Miasta Gdynia.
Czy nazwa miasta powinna być w tym wypadku w mianowniku czy w dopełniaczu?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ania L.
-
Urząd Miasta Gdyni 21.02.201921.02.2019Uprzejmie proszę wskazanie poprawnej formy: Urząd Miasta Gdyni czy Urząd Miasta Gdynia.
Czy nazwa miasta powinna być w tym wypadku w mianowniku czy w dopełniaczu?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ania L.
-
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy8.03.20028.03.2002Szanowni Panowie, przepraszam że powracam raz jeszcze do zadanego dziś pytania, (odpowiedź otrzymałem – dziękuję) gdyż być może wyraziłem się w nim zbyt mało precyzyjnie. Chodziło mi o to, jak powinny brzmieć poprawne pod względem językowym nazwy urzędów związanych np. z Warszawą, tzn. czy powinniśmy pisać: Urząd miasta stołecznego Warszawy, czy Urząd miasta stołecznego Warszawa, lub: Biblioteka miasta Warszawa, czy Warszawy – ważna tu jest odmiana nazwy miasta, spotkałem się bowiem z kontrowersjami wokół tej sprawy. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Paweł Bagnowski -
Czy urząd może zawiadamiać?6.07.20206.07.2020Dzień dobry.
Pracuję w Urzędzie Miasta. Z racji stanowiska bardzo często wysyłamy różnego rodzaju pisma, zawiadomienia itp. I tutaj pojawia się moja wątpliwość – czy prawidłowe jest sformułowanie Urząd Miasta … zawiadamia, że…, czy jednak powinno się pisać Burmistrz Miasta … zawiadamia, że…? Chodzi mi konkretnie o ów fakt, czy urząd jako urząd może informować, zawiadamiać itd.?
Łączę wyrazy szacunku.
Julia
-
urzędy, stanowiska, godności17.11.200817.11.2008Szanowna Poradnio!
Czy jeżeli wymieniamy w tekście nazwę urzędu (stanowiska, instytucji), np. Koordynator ds. Polityki Zagranicznej UE, Wysoki Przedstawiciel UE ds. Polityki Regionalnej), to w dalszej części tekstu możemy przywołać tę nazwę w postaci niepełnej i wielką literą (odpowiednio: Koordynator, Przedstawiciel)?
Dziękuję i pozdrawiam -
Upoważniam Panią…, pracownika urzędu miasta, legitymującą się… 11.11.201611.11.2016Szanowni Państwo,
jaka jest poprawna forma zdania:
upoważniam Panią…, pracownika urzędu miasta legitymującego się…
czy
upoważniam Panią…, pracownika urzędu miasta legitymującą się…?
czytelnik
-
nazwy urzędów i ich wydziałów9.01.20089.01.2008Szanowni Państwo!
Bardzo proszę o wyjaśnienie następującej kwestii: wielkimi literami piszemy nazwy wydziałów w urzędach. Ale gdy mówimy ogólnie, na przykład: „Po zakupie nieruchomości (gdziekolwiek) należy się udać do wydziału podatków i opłat lokalnych przy urzędzie miasta, by…”, czy nazwę wydziału i urzędu trzeba napisać małą czy wielką, mimo że nie mamy na myśli konkretnego wydziału, urzędu i miasta?
Będę bardzo wdzięczna za rozwianie moich wątpliwości –
Agnieszka Kajak -
Kto przychodzi do urzędu?
6.04.20226.04.2022Dzień dobry. Do urzędu przychodzi klient czy interesant, a może interesariusz? Czym to się tak naprawdę różni? Jeśli mówimy zarówno o osobach prywatnych, jak i przedstawicielach innych urzędów?